Post

Ocena eksperta - interfejs audio Focusrite Scarlett 2i2

Drugi pod względem wieku model w ofercie zewnętrznych kart dźwiękowych firmy Focusrite.

Projektowanie i interfejsy

Wygląd Focusrite'ów zawsze był ich mocną stroną. Czerwona obudowa, błyszczące czarne panele i zgrabne gumowane uchwyty, choć nie zawsze są najbardziej praktycznym rozwiązaniem, wzbudzają podświadomą sympatię nawet u osoby jak najdalszej od audio.

Skok matowych pokręteł jest przyjemny i umiarkowanie ciasny, dając pełną kontrolę nad regulacją poziomów wchodzących/wychodzących.

Na przednim panelu znajdują się dwa identyczne pokrętła mikrofonowe: pole kombi XLTTRS, regulatory poziomu wejściowego, wskaźniki "clip", przełącznik wejść instrumentalnych oraz zastrzeżony przez Focusrite przycisk przedwzmacniacza AIR.

Po prawej stronie znajdziemy przycisk włączający zasilanie phantom power (48V), przełącznik trybu direct monitoring oraz regulatory głośności dla monitorów i słuchawek, co odróżnia ten model od młodszego Focusrite Scarlett Solo, który posiada tylko jedną regulację.

Wśród różnic w stosunku do młodszej wersji są również dwa połączone wejścia mikrofonowe, w przeciwieństwie do jednego XLR i jednego instrumentalnego w Solo, co pozwala na jednoczesne podłączenie dwóch mikrofonów lub dwóch instrumentów.

Na tylnym panelu, podobnie jak w młodszym modelu, znajdziemy zbalansowane wyjście monitorowe jack 6,3 mm, USB Type-C oraz Kensington, więc zmian nie ma żadnych.

Dźwięk

Główną cechą wyróżniającą wszystkie interfejsy 3 generacji od Focusrite jest rewelacyjny wbudowany preamp AIR, który sprawia, że nagrywany sygnał jest bogatszy i jaśniejszy, co szczególnie docenią muzycy dopiero rozpoczynający swoją karierę bez DAW (digital audio workstation).

Karta dźwiękowa jest czysta, prosta i stabilna, więc korzystanie z niej to czysta przyjemność. Nie ma żadnych obcych szumów ani zniekształceń w sygnale wejściowym zarówno z mikrofonami dynamicznymi, jak i pojemnościowymi, więc model ten można polecić do użytku w studiach domowych i profesjonalnych. Poziomy opóźnień są akceptowalne.

Sygnał wyjściowy jest znacznie lepszy pod względem szczegółowości i nasycenia od zdecydowanej większości zintegrowanych komputerowych kart dźwiękowych, więc możliwy jest również scenariusz wykorzystania go do wzbogacenia domowego systemu połączonego z głośnikami lub słuchawkami.