Post

Głośniki Legacy Classic HD Tower i subwoofer Metro

Wprowadzenie do głośników Legacy Classic HD

Pewnego popołudnia przyszedł e-mail - "Panie Clements, czy byłby pan zainteresowany recenzją najnowszych wież Legacy". Żartuje pan? Oczywiście, że byłbym zainteresowany recenzją pary głośników Legacy. Chodzi mi o to, że Legacy jest jedną z największych firm głośnikowych współczesnej ery. Wszystko co słyszałem od Legacy było imponujące na tak wielu poziomach.

LEGACY CLASSIC HD SPECYFIKACJA Klasyczna konstrukcja wież HD: 4 przetworniki, 3-drożne, Bass Reflex >MFR: 32-30,000 Hz ±2dB Głośnik wysokotonowy: 1″ Dwubiegunowa wstęga Neo Ribbon, składana membrana kaptonowa Głośnik średniotonowy: 7″ Rohacell Reinforced-Silver Graphite, Cast Frame Woofer: 2 ~ 8″ Rohacell Reinforced-Silver Graphite, Cast Frame Woofer Obciążenie: B-6 Częstotliwości zwrotnicy: 450Hz, 4kHz Czułość: 94 dB/2.83 V (In-Room) Impedancja: 4 Ohm Zalecana moc wzmacniacza: 25 ? 300 W Wejścia: 2 pary niestandardowych 5-drożnych kolumn głośnikowych Waga: 110 lbs. każda Wymiary (HxWxD): 44″ × 10.75″ × 13″ Sugerowana cena detaliczna: $4,150/para (wykończenia standardowe) Konstrukcja subwoofera Metro: Pasywny radiator Obciążenie: 6. rzędu Aktywny przetwornik: 12″ Aura z aluminium sferoidalnego z enkapsulowanym silnikiem Neo Radiator subsoniczny: Down-Firing 15″ Wewnętrzny wzmacniacz: 500 W, klasa D MFR: 20 - 150 Hz Wejścia: 2 RCA, 1 para wysokopoziomowa Waga transportowa: 68 funtów Wymiary (HxWxD): 16″ × 16″ × 16″ MSRP: $1,495/ea (Standardowe wykończenia) Legacy Audio SECRETS TAGS: Głośniki podłogowe, Głośniki, Subwoofery, Legacy, Audio

Głośniki, o których mowa to Classic HD. Te 3-drożne, 4-driverowe kolumny są kolejną po najmniejszych wieżach w ofercie Legacy i są konkurencyjne cenowo; zaczynają się od zaledwie $4,150/para. Jakby tego było mało, Legacy zdecydowało się na dołączenie do zestawu nowego subwoofera Metro HD. Jest to 16″ kostka zasilana 12″ aktywnym przetwornikiem i 15″ pasywnym radiatorem z 500 watowym wzmacniaczem klasy A/B. Możecie odebrać ten mały powerhouse w cenie bazowej zaledwie 1,495$ za sztukę.

Rzućcie okiem na moją recenzję i wyniki testów, aby dowiedzieć się dlaczego uznałem ten system 2.1 za łatwy do życia.

Konstrukcja głośników Legacy Classic HD

Wieże Legacy Classic HD to 3-drożna konstrukcja 4 przetworników oparta na przetworniku wysokotonowym Legacy Neo Ribbon wraz z trio przetworników Rohacell® wzmocnionych włóknem węglowym.

Rohacell® to wysokowytrzymała pianka o zamkniętych komórkach, stosowana do produkcji lekkich komponentów strukturalnych, głównie w przemyśle lotniczym, samochodowym i technologii medycznej. W mojej ocenie jest to prawdziwie zaawansowany technologicznie materiał, mimo że istnieje już od ponad 30 lat! Jest lekki, sztywny i łatwy w produkcji. Legacy używa go do wzmacniania stożków w głośnikach Classic HD. W tym konkretnym przypadku, membrana ze srebrnego splotu węglowego jest połączona z podkładem Rohacell. Membrana głośnika wysokotonowego jest również wykonana z materiału powszechnie stosowanego w przemyśle lotniczym - Kaptonu.

W Classic HD mamy więc wysokiej klasy wstęgowy głośnik wysokotonowy, połączony z 7″ lekkim stożkiem głośnika średniotonowego z odlewanym koszem. Głośnik wysokotonowy i średniotonowy są zamontowane bardzo blisko siebie, blisko górnej części obudowy. Te dwa przetworniki są wspierane przez parę podobnie lekkich i czułych stożków 8″ w obudowie bass reflex, która jest portretowana z tyłu.

Wykończenie pary, którą otrzymałem do recenzji to coś, co Legacy nazywa czarnym wykończeniem. To nie jest czarne. Zamiast tego, to ekstremalnie błyszczące wykończenie ma osadzone srebrne iskierki. Przypomina mi to wykończenie, które stosowano na Corvette Stingrays z lat 70-tych. Pamiętacie to?

Szafka wykonana jest z płyty MDF z zazębiającymi się elementami stolarskimi, które pokryte są jednym z trzech absolutnie oszałamiających wykończeń - dwoma wariantami z prawdziwego drewna i czarno-srebrnym wykończeniem na moich próbkach. Według słów Legacy, "wykwintne wykończenie jest ręcznie szorowane kilka razy, aby zapewnić patynę w domu z najbardziej eleganckim wystrojem." Kolumna ta jest wyposażona w dwa niepokojąco małe (B6) porty tylne.

Kielich wejściowy również emanuje klasą dzięki dwóm parom niestandardowych gniazd połączeniowych z paskami z czystej miedzi, umożliwiającymi podłączenie pojedynczego kabla lub bi wire/biamping po ich usunięciu. Na płytce zaciskowej umieszczono również parę wytrzymałych przełączników typu toggle. Oferują one możliwość wyboru pomiędzy płaską charakterystyką brzmienia a opcją tłumienia basów i/lub sopranów o 2 db poprzez przesunięcie przełączników.

Legacy przysłało również swój nowy, kompaktowy subwoofer - Metro. Nazywam go kompaktowym, ponieważ jest to najmniejszy subwoofer w ofercie Legacy. Ale nie dajcie się zwieść myśląc, że należy on do kategorii super kompaktowych subwooferów. Dla pewności, pomysł Legacy na kompaktowy subwoofer jest znacznie inny niż te produkowane przez firmy masowe.

Subwoofer Metro to 16″ sześcian, wyposażony w 12″ aktywny przetwornik skierowany do przodu i 15″ pasywny radiator skierowany w dół. Jest on napędzany przez 500-watowy wzmacniacz, który według Legacy daje 500 "prawdziwych" watów. Wzmacniacz posiada niezbalansowane wejścia i wyjścia liniowe stereo, zbalansowane wejście LFE oraz wejścia o poziomie głośników. Zwrotnica jest płynnie regulowana w zakresie 40 - 200 Hz. Nie ma przełącznika wyłączającego zwrotnicę. Posiada również płynną regulację fazy w zakresie od 0° do -180° i ładny przewód zasilający.

Wszystkie trzy głośniki są wyjątkowo dobrze wykonane i objęte 7-letnią gwarancją, ale założę się, że będą służyć przez całe życie. Poza 7-letnią gwarancją Legacy oferuje również gwarancję satysfakcji. Oto jej opis w ich własnych słowach: "W każdy element wykonania Legacy włożono wiele przemyśleń, miłości i satysfakcji. Jesteśmy dumni z tego, że poznajemy wielu naszych klientów po imieniu. Twój zakup tego produktu jest wsparty renomowaną Gwarancją Satysfakcji Legacy". Trudno nie docenić tego rodzaju zaangażowania.

Konfiguracja głośników Legacy Classic HD

Głośniki Classic HD były dobrze zapakowane i pomimo, że ważą ponad 100 funtów każdy, byłem w stanie je rozpakować i ustawić na miejscu bez większej pomocy. Sprzedawane są w pełni zmontowane, dopasowane do siebie pary. Zainstalowane nóżki to duże gumowe nóżki, które można wyposażyć w dołączone do zestawu stożki do podłóg pokrytych dywanami.

Głośniki główne umieściłem w odległości około 10′ od siebie i 10′ od głównej pozycji odsłuchowej. Legacy zoptymalizowało te głośniki tak, aby brzmiały najlepiej pod kątem 5° do 15° poza osią, więc ustawiłem je pod kątem w kierunku pozycji odsłuchowej, tak aby były skierowane nieco poza osią w pozycji siedzącej.

Zacząłem od wysterowania Classic HD przy pomocy wzmacniacza stereo o mocy 200 wpc i podobało mi się to, co słyszałem, ale wiedziałem, że głośniki mogą wytrzymać o wiele więcej. Poszedłem więc dalej i ustawiłem je pionowo w bi-ampingu z parą wzmacniaczy stereo o mocy 200 wpc. Efektem było więcej przestrzeni na głowę, bardziej zrelaksowana prezentacja i mnóstwo możliwości wyjściowych. Bawiłem się z przełącznikami konturu, ale zdecydowałem, że wolę je trzymać w pozycji "płaskiej".

Instrukcja obsługi Legacy mówi o tym, jak ważne jest utrzymanie oporności przewodów głośnikowych na minimalnym poziomie. Do oceny Classic HD użyłem 8-calowych przewodów o przekroju 12 mm. Oto kolejny kluczowy fragment z instrukcji: "podjęto szeroko zakrojone działania w celu zapewnienia, że każdy system głośnikowy Legacy stanowi płynne, niereaktywne obciążenie dla praktycznie każdego wzmacniacza. Wzmacniacz powinien być w stanie KONTROLOWAĆ głośniki w całym spektrum muzycznym. Oznacza to, że parametry takie jak współczynnik tłumienia ... i dynamiczny headroom nie powinny być pomijane przy porównywaniu wzmacniaczy."

Umieściłem subwoofer Metro HD w lewym przednim rogu mojego pokoju. Podłączyłem go do pary wejść liniowych LR, które były odseparowane od przedwzmacniacza. Główne kanały były odtwarzane w pełnym zakresie i chciałem, aby subwoofer Metro wypełnił tylko najniższe rejestry. Po kilku eksperymentach z regulatorami, w końcu ustawiłem zwrotnicę na 40 Hz, wzmocnienie na godzinę 11, a regulacja fazy pozostała na 0°.

Te głośniki brzmiały dobrze zaraz po wyjęciu z pudełka. Wciąż jednak wygrzewałem je przez ponad 50 godzin przed rozpoczęciem poważnych sesji ewaluacyjnych.

Głośniki Legacy Classic HD w użyciu

Brytyjski duet popowy Katie White i Jules de Martino to grupa znana jako The Ting Tings. Wydali swój drugi album w lutym 2012 roku. Moją ocenę systemu głośników Legacy rozpocząłem od odsłuchu albumu na winylu. Ten album, który ma reprezentować odejście Ting Tings od popowej ścieżki kariery, został ogólnie skrytykowany przez krytyków. I jasne, że jest to płyta wyrafinowana (kalambur), ale ja to rozumiem. To zabawna płyta, która bardzo mi się podoba. Co jest złego w dobrej zabawie?

System Legacy ma doskonałe zrównoważenie góry i dołu z jednym z najsłodszych głośników wysokotonowych jakie kiedykolwiek słyszeliście. W międzyczasie, głośniki wytworzyły kształtne impulsy basu i mocne uderzenie bębna basowego. Weźmy na przykład utwór "Hang it Up". Dźwięk był pełny, z dobrze zintegrowanymi dźwiękami i odpowiednią wielkością obrazu. System głośników uporządkował wszystkie instrumenty. Wysokie tony błyszczały, a linie basu były melodyjne. Bardzo podobał mi się sposób w jaki system Legacy zachował barwę instrumentów perkusyjnych. Trudno jest pobić wysokiej jakości pełnozakresowe wieże do odtwarzania muzyki.

Jedną z cech charakterystycznych tych i innych głośników Legacy jest to, że można się nimi cieszyć przez długie sesje bez zmęczenia słuchania. Było to tak prawdziwe w tej sytuacji, że podkręciłem głośność nieco bardziej niż w przypadku innych głośników. Następnie pojawił się utwór "Help" i stalowe struny unosiły się w przestrzeni, aż do momentu, gdy syntezator zaczął działać i lewitował w moim fotelu.

Ta płyta SACD RCA Living Stereo zawiera najpopularniejsze kompozycje George'a Gershwina. Wykonania zostały zarejestrowane w 1959 i 1960 roku i zostały wykonane przez Boston Pops pod dyrekcją Arthura Fiedlera. Utwory z czołówki to Rhapsody in Blue i An American in Paris.

Jak wspomniano powyżej, Legacy Classic HD mają właściwą skalę niemal we wszystkim. W przypadku tych nagrań, scena dźwiękowa była bardzo szeroka i nie było dziury w środku. Dodajmy do tego, że subwoofer Metro ujawnił zakres sali koncertowej. Odniosłem również wrażenie, że Legacy Classic HD wykonały niesamowitą pracę przy różnicowaniu bezpośrednich i odbitych dźwięków na fortepianie Earla Wilda. Efekt ten jeszcze bardziej wzmocnił moją percepcję przestrzeni: Twierdzę, że po prostu nie potrzebujecie systemu surround.

Te kolumny są gładkie, ale wciąż dynamiczne. Trudno mi to opisać - Classic HD są słodkie, ale nie są przesłodzone, tylko czyste i rozciągnięte.

Na Koncercie w F Allegro muzyka po prostu oddychała, z żywymi fakturami tonalnymi. Następnie w Adagio, Andante Con Moto, usłyszałem niemal zerową kompresję dynamiki podczas kulminacji. Te kolumny nigdy nie drżały, nigdy się nie zachwiały i z łatwością mogłyby wypełnić znacznie większy pokój niż mój. Nie wydaje mi się, abym kiedykolwiek w jakikolwiek sposób wystawił Classic HD na próbę w czasie trwania testu.

Na American in Paris, zdecydowałem, że te kolumny naprawdę się sprawdzą w utworach orkiestrowych, ze względu na całość ich brzmienia i zdolność do odtworzenia skali występu.

Chciałbym napisać o moich wrażeniach z systemu Legacy podczas oglądania ładnego Blu-ray. John Carter to film, którego nie widziałem w kinach i nie jestem pewien dlaczego. Wiele osób jest pewnie podobnych do mnie w tej kwestii, ponieważ film ten okazał się bombowy w kasie. Krytyczne recenzje były mieszane, więc pomyślałem, że może mi się spodobać. Might.

Jak już mówiłem wcześniej, dobry system dwukanałowy zbudowany wokół głośników o wysokiej jakości obrazowania wraz z fazowaniem właściwym dla materiału źródłowego oznacza, że tak naprawdę nie potrzebujesz systemu surround, aby poczuć się częścią akcji. Z pewnością było to prawdą w przypadku Johna Cartera na systemie Legacy Classic HD/Metro.

System Legacy generował zwarty, mięsisty bas w majestatycznej ścieżce dźwiękowej i miał świetne uderzenie basu w sekwencjach akcji. Głosy były czyste z czystymi sybilantami i brakiem klatki piersiowej. Ponownie, nie odczuwałem zmęczenia słuchania, pomimo rozszerzonej odpowiedzi wysokich tonów.

Choć nie przepadałem za tym filmem, muszę przyznać, że począwszy od sceny na arenie aż do samego końca, ta płyta zawiera doskonały materiał godny dema. Sekwencje akcji miały znakomitą jakość dźwięku i cieszyłem się ich pełnym oddziaływaniem poprzez system Legacy. Po raz kolejny, głośniki te nigdy się nie zachwiały.

Miałem głośniki Legacy Classic HD w moim systemie podczas oglądania początkowego "Koncertu rockowego" z ceremonii zamknięcia Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Był to stratny Dolby Digital, który został zmiksowany do stereo w moim odtwarzaczu TiVo. To co starałem się ocenić, to przydatność systemu Legacy jako wielofunkcyjnego systemu głośnikowego do codziennego użytku. Wynik? Oczywiście, że tak. W rzeczywistości można to porównać do łowienia ryb dynamitem.

Wszystko co mogę powiedzieć to to, że dźwięk z systemu Legacy był niesamowity. To był dźwięk wielkiej areny, który był odpowiednio wspierany przez subwoofer Metro. Dzięki temu występowi jestem teraz fanem Jessie J. Człowieku, ona naprawdę potrafi zaśpiewać. Jeśli mi nie wierzycie, posłuchajcie jej coveru "We Will Rock You" i przekonajcie się sami. Jej głos był tak nieskazitelnie czysty, jak to tylko możliwe na Classic HD.

Orkiestra podczas ceremonii znicza/flagi była również bardzo majestatyczna przez system Legacy. W tym koncercie było tak wiele wysokiej jakości muzyki, jak medleye Pink Floyd i Beatlesów. Wszystko to brzmiało tak dobrze przez Classic HD, że nawet nabrałem się na Spice Girls. Ups, czy ja to powiedziałem na głos?

Głośniki Legacy Classic HD na ławce

Wszystkie poniższe pomiary są pomiarami w pomieszczeniu. Testy pasma przenoszenia zostały przeprowadzone w odległości 1 metra, pomiary zniekształceń były pomiarami w osi pola bliskiego.

Odpowiedź na osi głośników Legacy Classic HD pokazuje wyjątkowo płaskie spektrum od 35 Hz do 20 kHz. Pojawiają się pewne, wywołane przez pomieszczenie, fluktuacje w zakresie basu poniżej 200 Hz.

Przy 30 stopniach odchylenia od osi, Classic HD posiadały krzywą odpowiedzi, która nie była tak gładka jak w teście na osi, ale nadal posiadały płaskie wysokie tony powyżej 16 kHz. Bas pokazał nieco więcej nierówności również w tym teście.

THD przy 1 kHz i 95 db wyniosło 0,33%, z pierwszą harmoniczną ponad 50 db poniżej sygnału testowego.

Przy 500 Hz i 95 db, pomiar THD wynosi niesłyszalne 0,14%. To bardzo czysty wykres testowy.

Klasyczne HD miały tylko 0,12% THD przy 5 kHz i 95 db.

Przy 10 kHz i 90 db zniekształcenia były zadziwiająco niskie i wynosiły zaledwie 0,16%. Te głośniki wysokotonowe są słodkie i rozciągnięte, a niskie zniekształcenia są prawdopodobnie jednym z powodów, dla których Classic HD mogą być słuchane przez wiele godzin bez zmęczenia.

Przetestowałem Classic HD przy 95 db i 40Hz, aby sprawdzić ich moc wyjściową w pobliżu częstotliwości strojenia obudowy. Jest to kolejny czysty test z zaledwie 2,70% THD; bardzo dobra charakterystyka przenoszenia jak na parę pasywnych 8″ przetworników.

Subwoofer Metro ma wyrównanie szóstego rzędu, a więc odpowiedź szybko opada poniżej częstotliwości strojenia - prawdopodobnie duża w tym zasługa subiektywnie zwartego basu. Górna użyteczna granica to ponad 150 Hz.

Przy 100 Hz i 95 db zniekształcenia były zadziwiająco niskie jak na subwoofer - 0,15%.

Subwoofer pozostawał czysty przy 80 Hz z zaledwie 0,15% THD przy 95 db przy 80 Hz.

Tutaj widać, że subwoofer osiągnął 8,7% THD przy 90 db, gdy testowany był przy 24 Hz. Jest to dobry wynik testu dla kompaktowego subwoofera.

Wnioski na temat głośników Legacy Classic HD

Jestem pewien, że możecie stwierdzić po przeczytaniu tej recenzji, że całkowicie zakochałem się w odurzającym brzmieniu głośników Legacy Classic HD. Uwielbiam gładkie wysokie tony i przejrzystą średnicę wspartą zwartym, czystym i pełnym basem. Classic HD posiadały niebywałą zdolność do oddawania właściwej skali we wszystkim, co do nich podłączałem, zarówno dużych jak i małych - od solowego śpiewaka a capella do potężnej orkiestry w dużej sali, po prostu zawsze czułem się w tym momencie.

Jedyne zastrzeżenie jakie mógłbym mieć to fakt, że bas nie sięgał do najgłębszych rejonów pasma infradźwiękowego, tak jak można by to uzyskać z jednym z większych subwooferów Legacy. Jeśli jednak kochacie muzykę i chcecie głośników, które oferują znakomite osiągi z szerokim wachlarzem materiału bez redagowania dźwięku, to naprawdę powinniście posłuchać tych głośników Legacy. Są one bardzo przystępne cenowo i wykonane w Ameryce z miłością.