Aktualizacja: Głośniki półkowe PSB Alpha PS1
Wprowadzenie do zestawów głośnikowych PSB Alpha PS1
Alpha PS1 to pierwsze zasilane głośniki firmy PSB, o rozmiarach półki. Napędzane przez wbudowane wzmacniacze klasy D, wyposażone są w 3,5″ przetworniki główne z metalizowanego polipropylenu i 0,75″ aluminiowe kopułki wysokotonowe w eleganckich, portretowych obudowach. Głośniki te są najnowszym członkiem linii Alpha firmy PSB, która cieszy się dużą popularnością i dobrym przyjęciem zarówno przez prasę audio jak i konsumentów. (Pod koniec zeszłego roku, PSB ogłosiło, że wypuści na rynek super kompaktowy subwoofer z zasilaniem. Ten nowy subwoofer został zaprojektowany tak, aby współgrać z niesamowitymi małymi głośnikami biurkowymi PSB Alpha PS1 (299$), które recenzowałem w lipcu 2013 roku. Niezwłocznie poprosiłem więc o próbkę do recenzji, ponieważ chciałem napisać ten szybki ciąg dalszy do mojej wcześniejszej recenzji. Informacja ta znajduje się obecnie na ostatniej stronie niniejszej recenzji - patrz Aktualizacja w INDEKSIE ARTYKUŁÓW w prawym górnym rogu tej strony).
Kolumny PSB obchodziły w 2012 roku 40-lecie swojej działalności. Oznacza to, że mają 40-letnią historię produkcji wysokiej jakości zestawów głośnikowych wszelkiego rodzaju. Hasło marketingowe PSB brzmi: "Prawdziwy dźwięk dla prawdziwych ludzi". Osobiście uważam to za trafne, bazując na moim doświadczeniu z kolumnami PSB: ich głośniki są wysokiej jakości, przystępne cenowo, dostępne i mają pozytywne cechy słyszalne, którymi mogą się cieszyć zwykli słuchacze. Wielkie pytanie brzmi: "Czy Alpha PS1 będą w stanie podtrzymać wizerunek tej rodziny?".
PSB ALPHA PS1 SPECYFIKACJA GŁOŚNIKÓW Konstrukcja: 2-drożne, zasilane, portowane (Woofer) Obudowa Przetworniki: Jeden głośnik wysokotonowy z aluminiową kopułką 0,75″, Jeden głośnik niskotonowy z metalizowanego polipropylenu 3,5″ MFR: 80 Hz - 22 kHz ± 3 dB Zwrotnica: 2 kHz Wzmacniacze LR4: Dwa x 20 Watt Umieszczony z tyłu regulator głośności Wejścia: Jeden zestaw Stereo RCA, Jeden Stereo 3,5 mm 5V Port zasilania USB Wyjście subwoofera Waga: 4,2 funta/szt Wymiary: 7.9″ H x 4.5″ W x 6.9″ D MSRP: $299/para USD SEKRETY PSB Tagi: PSB, Głośniki, Głośniki półkowe, Audio
Budowa i konfiguracja głośników PSB Alpha PS1
Literatura marketingowa PSB wskazuje, że PSB Alpha PS1 zostały zaprojektowane w celu zaoferowania bardziej wyrafinowanego dźwięku niż typowe głośniki komputerowe. Większość małych głośników akcentuje wysokie tony i/lub średni bas, starając się brzmieć "bardziej" i ukryć swoje niedoskonałości. Możecie założyć się o dolara, że PSB nie zamierzało uciekać się do podobnych sztuczek z pierwszym zestawem mini monitorów z zasilaniem, zwłaszcza że głośniki te będą kolejnym krokiem naprzód w linii Alpha, linii, która zdobyła dużą wiarygodność dzięki doskonałemu brzmieniu w przystępnej cenie.
PSB mówi dalej, że udało im się osiągnąć zamierzone cele projektowe w przypadku Alpha PS1s, a rezultatem jest "głośnik o niezwykle gładkim i wyrafinowanym brzmieniu, z zaskakującą zdolnością wyjściową i solidnym, melodyjnym basem, który przeczy niewielkim rozmiarom Alpha PS1. Odpowiedź po bokach głośnika jest tak samo gładka jak dźwięk bezpośrednio z przodu, dzięki czemu Alpha PS1 akustycznie "znikają", prezentując duży i niezwykle szczegółowy obraz dźwiękowy. . . "Czy jest to uzasadnione twierdzenie, czy tylko marketingowy szum? Poszperajmy trochę głębiej i przekonajmy się.
Na początek, są to urocze, małe głośniki. Małe, głębokie obudowy z tworzywa ABS posiadają wykończenie na wysoki połysk, które po prostu wygląda "bogato". Bez maskownicy widać tylko metalizowane polipropylenowe głośniki niskotonowe i aluminiową kopułkę wysokotonową. Falowód głośnika wysokotonowego ozdobiony jest logo PSB. Obudowy mają tylny port, co dodatkowo podkreśla ich czysty, elegancki wygląd. Głośniki mają satysfakcjonującą masę.
Alpha PS1 to konstrukcja dwudrożna, wyposażona w 3-1/2″ przetwornik główny z metalizowanego polipropylenu o ponadwymiarowej strukturze magnesu oraz ¾" aluminiową kopułkę wysokotonową, która obsługuje częstotliwości powyżej 2100 Hz. Stoki zwrotnicy są czwartego rzędu.
Wzmocnienie dla obu kanałów znajduje się w lewej obudowie głośnika. Prawy głośnik podłączany jest za pomocą dostarczonego w zestawie przewodu głośnikowego 6,5'' (2 m) zakończonego na każdym końcu wtykami mini kątowymi. Przewód ten ma przekrój 20 mm i posiada dławiki żelazne na obu końcach. Takie połączenie okazało się być wystarczające, oferując jednocześnie potencjalną ścieżkę rozbudowy dla wybrednych audiofilów.
Wzmacniacz jest wydajną konstrukcją pracującą w klasie D, o mocy ciągłej 20 W na kanał (wpc). Wartość ta podwaja się do 40 wpc w dynamicznym szczycie. Głośniki nie są bi-ampingowane i nie wydaje mi się, aby miało to jakikolwiek znaczący wpływ na ich działanie w ten czy inny sposób.
PS1 mają dwa wejścia analogowe - parę złoconych RCA i wtyk mini 1/8″ (3,5 mm). Głośniki automatycznie wybierają wejście, przy czym pierwszeństwo ma wtyk mini. Bardzo miłym akcentem jest monofoniczne wyjście na subwoofer. Brzmiało to jak niefiltrowane wyjście podczas krótkiego czasu, kiedy je wypróbowałem, więc będziecie chcieli zbalansować dźwięk używając wewnętrznego filtra dolnoprzepustowego subwoofera i regulacji głośności. Po ustawieniu, wzmocnienie na wyjściu subwoofera będzie podążać za ustawieniem głośności głównych głośników.
Pokrętło regulacji głośności znajduje się w pobliżu górnej części tylnego panelu. Na panelu tylnym znajduje się wskaźnik zasilania oraz gniazdo USB, które służy jako port zasilania do ładowania kompatybilnego urządzenia USB (bez możliwości przesyłania danych).
Zasilacz jest uniwersalny, automatycznie wykrywający typ zasilania, który może być używany zarówno w Ameryce Północnej, jak i w Europie.
Zdecydowaną większość testów przeprowadziłem z głośnikami ustawionymi na biurku w moim biurze. Były one umieszczone po obu stronach dwóch monitorów komputerowych, co sprawiło, że były oddalone od siebie o około 4′. Było to dość dużo, biorąc pod uwagę, że moje uszy znajdowały się tylko około 30″ od płaszczyzny głośników. Ale odległość w poziomie była jak najbardziej w porządku. Prawdziwym problemem było to, że głośniki znajdowały się około 20″ poniżej moich uszu - to zdecydowanie wpływało na dźwięk. Dlatego później poprosiłem o opcjonalne podstawy uchylne. Podstawki te zastępują standardowe podstawki, odchylając głośniki do tyłu. Okazało się, że pochylane podstawy to duża poprawa.
Później zabrałem Alpha PS1s do mojego głównego pokoju odsłuchowego i ustawiłem je na półce, na której stoi mój monitor Pioneer Kuro. Zrobiłem to po to, aby móc wypróbować głośniki ze źródłem dźwięku o wysokiej rozdzielczości, które nie było dostępne w biurze. Wymieniłem odchylane podstawy na oryginalne. Głośniki były ustawione w odległości 6′ od siebie i 6′ od mojej tymczasowej pozycji odsłuchowej.
Głośniki PSB Alpha PS1 w użyciu
Jak wspomniałem w poprzedniej sekcji, rozstaw PS1 był znacznie szerszy niż bym to zrobił w normalnych okolicznościach, ale dwa monitory komputerowe na moim biurku uniemożliwiały bliższy rozstaw. Nie miało to jednak żadnego znaczenia, ponieważ dyspersja pozioma i obrazowanie okazały się niesamowite przez cały okres testu. Wypełnienie centrum było również doskonałe. Nie jestem pewien jak PSB udało się to osiągnąć. Mistrzostwo PS1 w obrazowaniu musi być jedną z najbardziej niesamowitych rzeczy jakie słyszałem w ciągu wszystkich moich lat. A wychodząc poza wyczyny w obrazowaniu, stwierdziłem, że PS1 mają słodkie wysokie tony, namacalną średnicę i satysfakcjonująco bogaty dźwięk poprzez wyższy bas/niższą średnicę.
Przejdźmy teraz do konkretów. W moim biurze, "urządzeniem źródłowym" był mój skromny iPod Nano. Wszystkie utwory oceniane w tym zestawie zostały zgrane z płyt CD Redbooka w formacie bezstratnym, a następnie przekonwertowane do plików MP3 256 kbs po zsynchronizowaniu z iPodem.
Zacząłem od inauguracyjnego albumu Kasey'a Chambersa "The Captain". Płyta ta zapoczątkowała wciąż całkiem udaną karierę tego country singer-songwritera z Down Under. Jak wspomniałem wcześniej, center fill na PS1s był bardzo mocny. Dowodem na to było brzmienie głosu Kasey'a unoszące się transparentnie w przestrzeni pomiędzy głośnikami, około stopy nad kolumnami.
Gitara akustyczna otwierająca "Don't Talk Back" miała namacalny atak, do którego przyzwyczaiłem się z tymi kolumnami. Jest to cecha, którą utożsamiam z wysokoprądową amplifikacją i pozwala mi wierzyć, że wzmacniacze w PS1 są konserwatywnie oceniane. "The Hard Way" miał zwarty i czysty bas, który subiektywnie rozciągał się do około 60 lub 70 Hz. Jednocześnie wszystkie instrumenty w tym utworze miały naturalną barwę.
Następną płytą, którą zagrałem była płyta Dirty Dozen Brass Band - "Funeral for a Friend". To nagranie z 2004 roku, na którym zespół powraca do swoich nowoorleańskich korzeni z serią utworów, w których następuje progresja od nastrojowego tempa w drodze na miejsce pochówku, do podniosłego powrotu na uroczystość. To jest dobry materiał, który polecam każdemu fanowi jazzu.
The Dirty Dozen Brass Band to zespół, który nazwałbym średniej wielkości. PS1 zademonstrowały znakomitą precyzję w rozmieszczeniu instrumentów na zasadniczo niewielkiej scenie, ze względu na bliskie otoczenie polowe. Było to jednak precyzyjne umiejscowienie z wyraźną separacją pomiędzy instrumentami przy jednoczesnym zachowaniu wskazówek dotyczących wysokości. Głośniki te przekazały również wiele informacji na tej płycie, która została zaprezentowana z dużą ilością powietrza i przestrzeni pomiędzy kolejnymi nutami.
Podobały mi się również zgrzytliwe instrumenty dęte blaszane i groove'owe bity w tylnej połowie płyty. PS1 miały znakomitą odpowiedź transjentów na uderzenia w obręcze. Dałem się ponieść słuchając tego albumu!
Dla mojego gustu, PS1 są znacznie lepsze niż doświadczenie słuchawkowe - słyszę co się dzieje w otoczeniu, a otwartość sceny jest daleko poza ograniczeniami mojej czaszki. Dobrym tego przykładem jest płyta MFSL z Tańcami symfonicznymi na wielką orkiestrę op. 45 w wykonaniu Wielkiej Orkiestry Symfonicznej Radia i Telewizji ZSRR. To była rzeczywiście duża orkiestra. Ponieważ PS1 były ustawione blisko na moim biurku, nie były fizycznie w stanie namalować tak szerokiego płótna, jakie można by usłyszeć podczas występu na żywo. Ale bylibyście zaskoczeni poziomem wydobycia atmosfery, jaki oferowały PS1. To było naprawdę niezwykłe.
Następnie przeniosłem PSB Alpha PS1s do mojego dużego pokoju odsłuchowego. Użyłem stereofonicznych wyjść analogowych z mojego Oppo BDP 83SE jako urządzenia źródłowego. Ponieważ jest to duże pomieszczenie, duże wahania dynamiki były ograniczone. Można również wyczuć, że głośniki zbliżają się do swoich limitów wyjściowych, kiedy warstwowość dźwięku zaczyna się zmniejszać. Ale kiedy utrzymywałem wzmocnienie w granicach możliwości głośników, dźwięk z PS1 był pełniejszy i znacznie głośniejszy niż słyszałem z 20 wpc integry w sypialni mojego syna.
Pierwszym testem był wielki klasyk Dave'a Brubecka "Time Out" na SACD. Przy pierwszym utworze pojawiło się lekkie elektroniczne zamglenie. To bardzo lekkie zamglenie zniknęło w kolejnych utworach, ustępując miejsca wciągającemu powietrzu i delikatności. Głośniki wysokotonowe w PS1s mogą konkurować z większością głośników wysokotonowych dostępnych obecnie na rynku.
Reprodukcja fortepianu Brubecka miała pewną łatwość i komfort, nuty elegancko rozwijały się z tych małych klejnotów. Później "Take 5" wciągnął mnie o wiele bardziej niż się spodziewałem. Również kontrabas miał przyzwoitą wagę i wyjątkową barwę. Warstwowość i głębia sceny były zadowalające, ale PS1 brzmiały o wiele bardziej autentycznie w tym punkcie bliskiego pola.
Moją subiektywną ocenę zakończyłem projekcją Wreck-It Ralph Blu-ray. Słuchałem ścieżki DTS HD Master skonwertowanej do stereo i odtwarzanej przez analogowe wyjścia L/R w Oppo. 8-bitowe dźwięki starych gier wideo w napisach początkowych były dość autentyczne. Dźwięk ponownie pokazał mniejszą głębię w porównaniu do moich głośników referencyjnych. Dynamika pozostała nienaruszona w tym pełnym akcji filmie, tak długo jak utrzymywałem głośność w granicach konstrukcyjnych głośników. PS1 pozostały bardzo muzykalnymi kolumnami. Było to wyraźnie słyszalne podczas sceny "Shut Up and Drive". Podsumowując, PS1s zaprezentowały zaskakującą wydajność w dużym pokoju.
Przeniesienie Alpha PS1 do dużego pokoju było bardzo udanym eksperymentem. Widziałem jak te kolumny sprawdzają się w średniej wielkości pomieszczeniu. Moją nieprzemijającą fantazją jest to, że pewnego dnia będę miał ładny domek na plaży. Będę słuchał PS1 rano podczas przygotowywania eleganckich śniadań, którymi będziemy się delektować przy dużym oknie.
Głośniki PSB Alpha PS1 na ławce
Wszystkie poniższe pomiary zostały wykonane w pomieszczeniu na lewym głośniku. W celu przeprowadzenia testów umieściłem głośnik na górnej płycie ciężkiego statywu. Testy pasma przenoszenia zostały wykonane z odległości 1 metra, podczas gdy pomiary zniekształceń były pomiarami w polu bliskim osi, z mikrofonem umieszczonym 1′ od środka testowanego głośnika.
Odpowiedź PSB Alpha PS1 na osi wykazuje wyjątkowo płaskie spektrum w zakresie od 80 Hz do 18 kHz. Pojawiają się wywołane przez pomieszczenie wahania w zakresie basu poniżej 250 Hz.
Przy 30 stopniach odsunięcia od osi, PS1 posiadały krzywą odpowiedzi, która była pod wieloma względami gładsza niż w teście na osi. Góra pasma rozciąga się nawet lepiej do 20 kHz. Ta cecha jest prawdopodobnie tym, co sprzyja tak wspaniałemu obrazowaniu, o którym mówiłem w mojej powyższej analizie. Nie wiem, jak inżynierowie z PSB byli w stanie to osiągnąć. Wreszcie, bas pokazał w tym teście nieco więcej nierówności.
THD przy 1 kHz i 90 db wyniosło 0.32%, z pierwszą harmoniczną ponad 60 db poniżej sygnału testowego!
Przy 5 kHz i 90 db, pomiar THD wyniósł 0.45%. Pierwsza harmoniczna jest ponad 65 dB poniżej sygnału podstawowego! To bardzo czysty wykres testowy.
Podobne wyniki zostały zmierzone przy 10 kHz i 90 dB.
Przy 250 Hz i 90 dB zniekształcenia były zadziwiająco niskie i wynosiły zaledwie 0,18%. Pierwsza harmoniczna jest również o 60 dB niższa na tym wykresie testowym.
PS1 nie schodzą dużo poniżej 80 Hz, ale zniekształcenia przy tej częstotliwości i 90 dB są bardziej niż akceptowalne i wynoszą 3,12%. Jest to znakomity wynik dla pojedynczego głośnika niskotonowego 3-1/2″ i 20-watowego wzmacniacza.
Wnioski na temat głośników PSB Alpha PS1
Głośniki Alpha PS1 muszą stawić czoła dość ostrej konkurencji na rynku. Konkurują one łeb w łeb z wieloma innymi producentami w kategorii głośników do komputerów stacjonarnych. A jest to kategoria rosnąca, w której z każdym tygodniem pojawia się coraz więcej zapowiedzi nowych produktów. Niektóre z innych głośników mają specyfikację i cechy, które mogą sprawić, że uwierzycie, że są "lepsze" od PS1.
Nie dajcie się zwieść szumowi. PS1 Alpha firmy PSB mają melodyjny bas, namacalne średnie tony i słodką, zwiewną górę. Są one konserwatywnie oceniane: ich osiągi wykraczają poza moc i rozciągnięcie basu. Posiadają one również niezwykłą jakość obrazowania, która nadaje się do odsłuchu biurkowego w bliskim polu. Na stanowisku testowym, te małe głośniki zmierzyły bardzo niski poziom THD, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę ich niewielkie rozmiary.
Wszystko to przekłada się na muzykalność PS1, co jest ich najważniejszym osiągnięciem. To, że można to wszystko mieć za 299 dolarów jest przysłowiowym wisienką na torcie. Tak więc te kolumny otrzymują moją najwyższą rekomendację. Chciałbym tylko nakłonić PSB do opracowania nowej wersji, która będzie akceptowała sygnał cyfrowy, eliminując w ten sposób jedną konwersję w łańcuchu reprodukcji. Byłoby to jeszcze bardziej niesamowite.
UPDATE na temat głośników PSB Alpha PS1
Pod koniec zeszłego roku, PSB ogłosiło, że wypuści na rynek super kompaktowy subwoofer z zasilaniem. Ten nowy subwoofer miał współpracować z niesamowitymi, małymi głośnikami biurkowymi PSB Alpha PS1 ($299.00), które recenzowałem w lipcu 2013 roku. Niezwłocznie poprosiłem więc o próbkę do recenzji, ponieważ chciałem napisać tę szybką kontynuację mojej wcześniejszej recenzji.
PSB ALPHA PS1 SPECYFIKACJA Konstrukcja: Powered Subwoofer; Sealed Enclosure Woofer: 5-1/4″ Polypropylene Cone with Elliptical Surround MFR: 39 Hz - 150 Hz Wzmacniacz: Klasa D 50W RMS, 100W Peak Obudowa MDF o wysokim połysku z przednią powłoka ABS Zamontowana z tyłu regulacja głośności, zmienna zwrotnica i przełącznik fazy 0/180 Wejścia Stereo RCA Waga: 6.05 funta Wymiary: 6.4″ H x 6.4″ W x 7.9″ D MSRP: 249 USD lub 499 USD za kompletny pakiet Alpha 1-100 SEKRETY GŁOŚNIKÓW PSB Tagi: PSB, Głośniki, Głośniki półkowe, Audio
Ten malutki subwoofer nosi nazwę SubSeries 100 i jest sprzedawany w cenie 249 dolarów samodzielnie lub jako Alpha 1-100, kompletny system 2.1 składający się z Alpha PS1 i SubSeries 100 za 499 dolarów, co oznacza oszczędność 50 dolarów w stosunku do zakupu ich osobno.
SubSeries 100 to najmniejszy i najbardziej kompaktowy subwoofer z zasilaniem, jaki do tej pory recenzowałem. Jest to zamknięta jednostka z głównym przetwornikiem 5-1/4″ w obudowie z MDF o wysokim połysku z przednią ścianką z ABS. Jest on zasilany przez 100-watowy wzmacniacz klasy D, który jest zaskakująco bogato wyposażony w stereofoniczne wejścia RCA, regulację zwrotnicy, regulację poziomu, przełącznik odwracania fazy i port zasilania USB. Nie ma wyłącznika zasilania: jego domyślne działanie jest oparte na funkcji automatycznego wykrywania. Obudowa ma kształt sześcianu o boku 6-1/2″ i waży bardzo skromne 6 funtów.
Dostarczana jest z kablem zasilającym i jednostronicową instrukcją obsługi. Instrukcja ta w zasadzie pokazuje zalecane ustawienia w przypadku łączenia SubSeries 100 z Alpha PS1. Nie ma w niej monofonicznego kabla interkonektowego, który będzie potrzebny do połączenia subwoofera z głośnikami satelitarnymi. Myślę, że PSB powinno dołączyć interkonekt do tego produktu, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość ludzi oczekuje możliwości "plug and play" z tym super kompaktowym systemem. (PSB dołącza kabel interkonektowy, gdy kupujemy system Alpha 1-100).
Wkrótce miałem wszystko podłączone i początkowo eksperymentowałem z ustawieniem subwoofera na podłodze pod biurkiem. Nie podobało mi się to, co słyszałem, ponieważ bas był odłączony od całości. Więc w końcu umieściłem subwoofer za lewym monitorem komputera i okazało się, że jest to idealna pozycja dla SubSeries 100. Jego niewielki rozmiar zapewnia znakomitą elastyczność umiejscowienia.
Jednym z głównych atutów Alpha PS1 jest ich wspaniała zdolność do inscenizacji dźwięku. Dodanie SubSeries 100 do miksu tylko jeszcze bardziej wzmocniło tę cechę. Jest to prawdą w przypadku większości wysokiej jakości subwooferów z mojego doświadczenia. Wzmocnienie sceny było widoczne na płycie Johna Mayera "Paradise Valley", gdzie dodane rozciągnięcie basu poprawiło wydobycie atmosfery, poszerzając scenę jeszcze bardziej.
Widoczne rozciągnięcie basu sięgało do około 40 Hz i czułem ten bas w kościach i klatce piersiowej przy utworze "I will be Found". Rozciągnięcie basu i niskie zniekształcenia były tutaj plusami, ale bas z SubSeries 100 miał tendencję do bycia nieco bardziej dojrzałym niż moje upodobania.
Jeśli chodzi o kick drum, posłuchałem utworu "Changed the Locks" z płyty Lucinda Williams Live CD. Utwór otwiera krótka solówka na perkusji, która nie miała takiego uderzenia do jakiego jestem przyzwyczajony z mojego dużego systemu, ale tempo było porywające a perkusja była satysfakcjonująco głęboka, biorąc pod uwagę, że jest to skromny system stacjonarny. Pędzące linie basu podczas tego utworu są kluczem do muzycznego doświadczenia, a ten mały subwoofer wsparł ten utwór znacznie lepiej niż opcja bez suba.
Podsumowując, SubSeries 100 poprawił całą prezentację muzyczną i przeniósł doświadczenie na jeszcze wyższy poziom przyjemności. Znalazłem granice możliwości systemu, kiedy bawiłem się z płytą CD Nine Inch Nails "Hesitation Marks". Ale kiedy cofnąłem się do odpowiedzialnego (i wciąż dość głośnego) poziomu, bas był wyuczony i precyzyjny. Znów poczułem go w klatce piersiowej i kościach.
Chciałem wypróbować z systemem jakiś film, więc wyciągnąłem Blu-ray z filmem "Riddick". Podczas gdy SubSeries 100 nie miał zamiaru wyważać drzwi, niemniej jednak spisał się bez zarzutu i dobrze się bawiłem przy tym filmie.
SubSeries 100 jest znaczącym ulepszeniem systemu Alpha PS1. Oferuje on czysty, zwarty i precyzyjny bas do około 40 Hz, który rozszerza właściwości scenograficzne systemu. Razem, całość jest większa niż suma części. Polecam więc zakup tego subwoofera w komplecie z PS1, jeśli macie gotówkę, aby dopłacić trochę więcej. Możesz też najpierw wypróbować satelity, a później dokupić subwoofer. Ale po co czekać, skoro można zacząć z optymalnym systemem z rabatem od samego początku? Jedno wiem na pewno. Mam najlepszy system dźwiękowy z wszystkich w moim biurze. To jest pewne!